Fick tapetsera köket med sockar

Jag är i vanliga fall den som inte kan säga nog gott om torktumlare. Men jag och min nya tvättstugas ena torktumlare kom, minst sagt, inte överens. Jag tvättade för första gången här, två fulla maskiner blev det. Jag är den som verkligen avgudar torktumlare, men ändå var jag duktig och fyllde ett torkskåp med ömtåliga plagg. Resten var jag så nöjd över att jag bara kunde slänga in i torktumlaren, denna guds gåva till mänskligheten. Mängder med sockar (se nedan), underkläder, t-shirts etc. etc. åkte rakt in.

Var samma system på den som de i Karlstad, en tid eller ett program skulle väljas. I Karlstad var jag feg och valde alltid en tid. Nu ville jag börja på nytt kapitel och vågade mej på ett program: Det där all, all tvätt skulle vara snustorr.
Kan du tro att jag fick betala för mitt vågade val eller? Att jag fick!

När jag kom tillbaka två timmar senare och var riktigt nöjd över dagens teknik där allt kunde gå från smutstvätt till in i garderoben på bara några timmar. Min lycka var inte långvarig.
Hela enorma högen i torktumlaren var lika våt som när jag hade lagt in den. (Nej, jag gick självklart inte därifrån utan att kolla att den startade. Tror du att jag är amatör?) Vi kör gamla hederliga; PANIK! Tvättiden var slut, var bara att släpa med mej några kilo blöt tvätt. Fyllde alla handtag, handdukstorkare, duschstång, galjar, krokar, kökshandduks-vad-det-nu-heter. Då önskade jag att jag hade ett torkställ, eller i alla fall en gardinstång, stolsryggar, vad som helst!
Nedan syns alla sockar som (nästan) fick plats i köket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0