Kurslitteratur ger mej huvudvärk

Nu är det beställt. Två böcker till en av kurserna är på väg. Och detta för det nätta summan av 700 Svenska riksdaler. Sa du 700?! Ja, det gjorde jag. För två böcker, två inte så värst stora, intressanta eller viktiga böcker. Men finns de inte billigare och man måste ha dem så vad gör man?

Hade jag beställt Sveriges Rikes Lag eller något annat viktigt så känner jag att de kan ta ut dessa hutlösa priser, det känns mer värt det. Men att ta 350 kronor för en liten futtig bok projektledning, det är bara fel.
Men de vet var de kan tjäna pengar.

De tänker "Vi ska allt mjölka ur de sista kronorna och mer därtill av alla Sveriges studenter. Vi kan väl höja priserna lite till nästa år? Ett lån till kurslitteratur per student kan vi väl satsa på till nästa år, eller vad tycker du Ernie?"

Jag vet att det är så de tänker, jag bara vet det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0