Kurslitteratur yes!

Jag hade världens tur när det gällde kurslitteratur till en av våra kurser! Jag hade redan de två obligatoriska böckerna. Jag har gått ett gäng kurser inom bildredigering och grafisk design innan och det visade sig nu att det inte bara har hjälpt mej kunskapsmässigt, utan även ekonomiskt i en situation där det var väldigt behövligt.

En av böckerna är helt fantastisk, det är "Grafisk kokbok 3.0". Den har jag använt i flera kurser, men när det inte varit kurslitteratur har jag ändå behövt köpa liknande böcker.

Den andra boken är den hopplösa, fruktansvärt opedagogiska, tråkiga "Typograisk handbok". Jag köpte den, öppnade den, stängde en, ställde undan den, och har aldrig öppnat den igen. Det bästa av allt är att jag har tänkt sälja den (länge, riktigt länge. Vi snackar år...) med det har inte blivit av. Och tur var väl det! Hade jag sålt den så hade jag aldrig köpt den igen. Får väl se om jag kommer öppna den denna gången...


Sparade pengar jippie!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0