Kycklingmarinad för nyinflyttad: Vin & salt

Jag hade bestämt för mej att jag hade köpt färdigmarinerad kyckling när jag handlade lite igår. Det var första handlingen och jag skulle bara ha mat så att jag klarade mej i ett par dagar. Tänkte köpa färdigmarinerad kyckling, men ändrade mej visst vid frysdisken. Synd bara att jag som vanligt höll fast vid min första tanke. Så jag köpte inget att marinera med.

Lite jobbigt nu när jag skulle lite lätt slänga ihop lite mat. Inte marinerad. Inget att marinera med. Inga kryddor.


Kollar kylskåpet: Mjölk....Fingers....Äpple...Vin..... Vin! Numera utnämnt till en students bästa vän. Där har vi det. Och tur var väl det, mjölk hade nog inte blivit så bra. Salt är den enda kryddan jag äger så det fick bli en hög ovanpå. Det ska ju ligga och dra i flera timmar, men det hanns inte med. I en form, hälla lite vin, hälla lite salt, in i ugnen. Et voilá! Får se hur det smakar....OM det smakar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0