Min BassRace-debut i Team Brossan-tävling

I söndags hade Team Brossan sin första egen-arrangerade tävling. Det var en BassRace-tävling med en klass (119,9). Tävlingen hölls i Ängelholm och det spelades om en prissumma.

Jag har alltid velat testa och tävla men har ju inte byggt klart i min bil, men när de/någon frågade om jag inte kunde tävla med Jimmies bil så kunde jag inte säga emot. Så 50 kronor fattigare så tävlade jag några timmar senare mitt första BassRace.

Kvalet gick kasst, kvalade in på 119,7 dB. Jag och Marta låg utanför stegen så vi körde om sista platsen i stegen. Jag fick världens sämsta start gå jag inte fick igång stereon förrän 4 sekunder in i vår 30 sekunders match, jag lyckades inte trycka ner pausknappen på den minimala kontrollen tillräckligt hårt, pinsamt. Blev klurigt att komma ikapp, med ca 5 sekunder kvar låg jag långt under (kanske 119,5 eller något), så med en säker förlust tänkte jag att jag ändå kan satsa, så jag vred på för fullt. Sjukt nog landade jag på 119,9 dB. Helt sanslöst. Så jag kom in i stegen, men tabbade mej helt i första matchen och landade på smått förutmjukande 119,7 dB.
Men jag vill hemskt gärna tävla igen. Vet att jag kan bli mycket bättre.
Jag agerade även speaker en stund, ingen lyssnade på min ljuva stämma men jag var glad ändå.

Robin vann oh Team Brossans första tävling var en succé! Fler kommer har utlovats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0