Sjukat ner mej fullt ut idag

Idag vaknade jag med tanken att det skulle vara en snabbt avklarad dag och snart helg. Den härliga tanken förvann ut genom fönstret då jag insåg att jag har "gått och blivit" (som man helt ologiskt säger, kan ju ha blivit det hemma) förkyld. Så två snörvliga och tröttsamma timmar senare åkte jag inom Hemköp för att köpa mina standardiserade förkylningsprodukter (Enchinagard, honung, citronsaft).

Skulle bli en sväng till syster idag, men bestämde mej för att köra förkylning 100%. Det går till så här: Du lägger dej i soffan runt lunch i mjukiskläder, med sockar och utan smycken eller smink. En filt och en kudde är obligatoriskt, det är även en mugg med varmt honungsvatten med citron och ett glas med 20 droppar echinagard (som förövrigt ska intas varje till varannan timme första dagen, mitt bästa tips). Sedan är det bara att slå på en film eller dålig eftermiddagssåpa och bara sjuka ner sig så mycket som möjligt. Man blir extra seg, extra utmattad, extra sjuk helt enkelt.

Det man har att vinna på att "Sjuka ner sig" är att förkylningen tror att det gått längre tid än det har. Du har fått kroppen att tro att du gått från småförkyld till dunderförkyld till efterförkyld på normal sjukdomstid, men det har egentligen bara gått ett par dagar.
Detta är, som det mesta annat jag skriver, bara en härlig tanke jag fick för att ha hopp inför min fullplanerade helg, alltså inget vetenskapligt bevisat. Men visst låter det bra om det nu skulle fungera? I'll let you know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0