Är du drabbad av SAD?

Just nu drabbas många as SAD, seasonal affective disorder (årstidsbunden depression). Jag kände mej verkligen inte träffad av detta. Är det bara jag som blir sådär extra löjligt glad när solen går igenom molntäcket i 5 minuter? Det är ju äntligen vår! Jag vill (likt jag såg en granne göra) dra ut en filt och lägga mej och sola (lagom påklädd i kylan) på närmsta gräsmatta. Men om du inte är som jag så håll extra koll på dessa tecken (om de inte bara är kvar efter vinterdepressionen, då räknas det inte):
  • Dyster syn på livet (Bara en gills inte, så du vet. Minst två kan vi väl säga?)
  • Koncentrationssvårigheter. (Skämtar du? Har redan lagt 10 minuter på detta inlägget. Vad hände med mitt multitaskande?)
  • Oförmåga att påbörja och avsluta saker. (Ja, snart ger jag upp detta inlägget helt. Duschen kallar.)
  • Sömnstörningar. (Kan man säga, klockan är tio och jag ska duscha, plugga och sova tidigt. Hur ska det gå ihop?)
  • Aptitförlust. (Har käkat på BK så är äckligt mätt nu, men en sockerkick hade suttit rätt nu.)
Det här gick sämre för mej än väntat, men nog kommer jag att få ett fånigt leende imorgon om solen vill hedra oss skåningar med sin närvaro.

Om du känner att ovanstående påståenden stämmer in på dej så ska du vistas extra mycket ute i ljus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0