Första helt lediga dagen på 5 veckor

Idag är min första helt lediga och ostressade dag på ca fem veckor. Innan har det varit fullt med tentaplugg och rapporskrivande varje dag och kväll. Känner mej helt väck i huvudet. Att det kan vara så svårt för folk att förstå att man blir mer trött av att vara student och plugga mycket än man blir av många jobb. Oftast säger folk "Men du sitter ju bara och lyssnar på föreläsningar" (om det är det man är trött för just den dagen), men man blir mer trött av det än vad som känns rimligt.
Men nu är det mer tröttsamt än så, nu är det timmars skrivande, formulerande, tänkande, och "komma-ihågande", idégenererande som har satt sina spår. Jag har inte haft något liv på länge nu. Hade sommarlovet börjat imorgon så hade jag blivit glad. Istället ska jag under helgen (egentligen idag men inte en chans) bland annat göra en moodboard och skisser till måndag.

Hoppas att inspirationen att skriva lite roligare grejer här dyker upp igen med min kommande påskledighet, vet alltför väl att jag failat nu ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0