Jag är för kräsen för mitt eget bästa, men fick ändå en fin väska för 30 kronor

Jag är alltför kräsen när det gäller kläder, möbler, smycken, och allt annat. Jag vet att jag har för höga krav på att allt ska sitta perfekt, vara ursnyggt, vara billigt med mera. Allt på samma gång. Oftast är detta en omöjlighet som brukar resultera i att jag inte köper någonting, bra för en fattig student men inte ens när jag har pengar och måste ha något nytt brukar jag komma hem med högvis med fyllda kassar.

Ganska ofta säger jag till mej själv (nej, inte högt, så illa är det inte...än...) att jag måste skärpa mej och sluta vara så kräsen. Men lite då och då händer det som gör att jag inte kan sluta; Jag kommer jag över ett riktigt kap. Kanske en ursnygg klänning för 70 kr med utgångspris 500 (har hänt) eller liknande.
Idag hände det igen, senast när jag och Jimmie var på entré innan sa jag att jag måste sluta vara så kräsen. När jag nu hade tillbringat en timme med att leta kläder och väska på nelly sa jag det till mej själv igen. T
ror du inte då att jag går in på tradera och vinner en auktion på en snygg väska för 30 kr? Säljaren bor i Halmstad så blir ingen frakt, och väskan är superfin för 30 kr. Hade varit fin även för 200 kr, men då hade jag inte köpt den. Ibland lönar det isig att vara kräsen, för de fåtalet grejer jag köper får jag oftast riktigt bra pris på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0