Dädanefter

Eftersom jag sitter och skriver hela dagarna, och förväntas göra det på det vackraste av vis, så är jag tillfälligt förälskad i Words synonymfunktion. Inte så det går till överdrift så texten blir oläslig, men sådär lagom så att jag inte upprepar mina favoritord till leda.

Men den bästa synonymen av alla kom nu - "dädanefter"!

Jag ville ha en synonym till därefter och fick dädanefter. Underbart! Naturligtvis tänker jag inte använda detta märkliga ord, men bara att veta att det finns gör mej av någon anledning lite upprymd. Kanske är det den senaste veckans brist på frisk luft som gör sig påmind... Men jag är ju inte den som säger nej till något att le lite åt en dyster kväll som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0