9 timmar senare... Känner mej som en mosad ärta.

Efter en ultimat dag i skolan är jag pigg som en lärka och gladast i stan. Eller så vaknade jag (efter att visst ha snozzat en stund för länge) med en suck, släpade tillslut mej ut genom dörren (tills jag började springa efter en blick på klockan). Dagen har förflutit som i en dimma. Det vi gjorde imorse skulle någon utan problem kunna övertala mej om att vi gjorde igår. Jag har suckat mej igenom 2 timmar rapportskrivningsföreläsning, 2 timmars infosökningslektion, 1 timmes lunch, 2 timmars seminarium & 2 timmars gästföreläsning. Synd att det bästa låg på slutet för där satt jag längt fram och försökte övertala min hjärna om att inte gå i viloläge än. Fyra timmars sömn, sedan långdag, någon vill se hur stark jag verkligen är...
Många säger att vi inte har något att klaga på när vi suckar över skoldagar som är över 4 timmar. Men tro mej, det är inte samma sak att jobba själv med någgot man kan som att sitta och lyssna på en föreläsare i timmar i sträck.

Förvånansvärt passande bild jag hittade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0