Fick tillbaka pengar istället för att betala. Vad hände?

Jag har mitt älskade City Kort (som är ett häfte med rabatter i hela Malmö på toppensaker). Med hjälp av detta har jag sparat över 500 kr på saker som jag ända skulle köpt/gjort. Detta gjorde att jag bestämde mej för att köpa det nya som börjar gälla denna veckan. Hittade en liten talong som jag rivit ut någon gång där det var rabatt på ett kort. Läste inte utan slängde genast ner det i plånboken innan jag och Jimmie åkte till Triangeln innan. Hade för mig att det var 50 kr rabatt eller så.

Jag och kvinnan i kassan:
Jag: Hej, ett City Kort tack.
Hon: Det blir 100 kr.
Jag: Jag har en sån här med. (Lämnar över talongen.)
Hon börjar plocka fram grejerna och skriva ut kvitto. Lämnar sedan över en packe med Citykortet, ett kvitto och en femtiolapp överst.
Jag tar tveksamt emot det och säger långsamt "Tack..."
Jag börjar gå, tittar snabbt på Jimmie och säger "Gå, bara gå..."

Vad hände? Vad missade jag? Trodde hon att jag lämnat fram 100 kr och gav mej växel? Gjorde hon helt fel? Mest troligt. Men man vet aldrig. Jag litar ju på att hon gjorde rätt, eller. Eller vad skulle du gjort?...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0