Firade en underbar (tidig) Alla Hjärtans Dag med Jimmie

I går firade jag och min underbara kille Jimmie vår femte Alla Hjärtans Dag. Ett par dagar för tidigt, men vad gör man inte om det är för många mil i vägen den rätta dagen?
Vi gick till en restaurang på Lilla Torg och sedan gick vi på bio och såg The Tourist. Mycket mysigt, men vad hade inte varit mysigt med den mannen?

Som att inte detta räckte fick jag några fina presenter med, bland annat det snällaste; Kola-kakor som han bakat för att jag för ett tag sedan sa att jag var så sugen på det. Bättre kille finns inte. Lyckligare än mej kan man omöjligt vara.

Många säger att denna dagen är överskattad, men sen när är det fel att en enda dag om året vara lite extra snäll och umgås med sin käraste? Jag har aldrig förstått de som "bara" överlämnar en bukett rosor eller en chokladask. Visst är det lycka att få det, men det är ändå att faktiskt få vara lite själva och ha det trevligt utan allt vardagligt denna dagen handlar om tycker jag. Så ni som inte tänkt uppmärksamma morgondagen; Tänk om! Det behöver inte kosta eller vara storslaget. En fika, en färdig middag när den andra kommer hem, ett gemensamt bad, barnvakt, vad som helst som skiljer sig från den vardagen vi ändå får för mycket av.

Dagens app-tips: Angry Birds Alla Hjärtans Dag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Men för dom (mig) som inte har nån att gosa med känns denna dagen mer som ett enda stort "Haha!! Du är ensam!!!"

Jag kommer hata alla hjärtans dag, även detta år!

2011-02-13 @ 20:51:35
Postat av: Micka

Ja, jag vet ju det... Men då får man visa extra kärlek till sina vänner :) De får bli objektet, säkert med glädje ;)

2011-02-13 @ 21:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0