Läraren i sjukhuskläder med en död patient: "Det är för sent, du missade deadlinen"

Jag ogillar när tiden inte vill mig väl. Den borde väl vilja mitt bästa?

Dessa veckornas deadlines:
V. 8
Tors: Deadline bokomslag
Fre: Deadline infosökning projektgrupp

V. 9
Mån: Deadline skisser & moodboard
Tis: Deadline bokomslagsuppg. & reflektion.
Ons:
Tors:
Fre: Deadline rapport delmål 1 projektgrupp

V. 10
Mån:
Tis: Deadline folder.

Det var inte många tomma rader här inte. Och de tomma raderna är ju arbetsdagar för att nå deadlines, inte lediga dagar... I love deadlines, deadlines loves me.
Som kanske märks gillar jag ordet "deadline".  Varenda gång jag säger det får jag ett JD ögonblick á la Scrubs och tiltar huvudet lite åt vänster och stirrar upp i intet medans jag ser hur linjen med hjärtfrekvenser plötsligt blir ett streck och låter "beeeep" samtidigt som berörd lärare ser på mej i sjukhuskläder (scrubs) och med paddlarna i händerna och säger "Det är för sent, du missade deadlinen".
Tur att jag aldrig missar deadlinen, folks liv ligger visst på mina axlar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0