Samma problem, för tredje gången.

Nu undrar jag för tredje gången med samma brev hur jag ska göra. Tjejen som bodde här innan mej har adressändrat, men uppenbarligen inte begärt eftersändning. Det innebär att jag ständigt får hennes post. I början fick jag brev och tidningar adresserade till henne flera dagar i veckan, men då var det bara att lägga dem i närmsta postlåda så var de borta sen.
Senaste tiden har antalet brev minskat, men nu har jag ett som jag inte blir av med. Först la jag det på lådan som alltid, men det kom tillbaka. Då skrev jag "Fel adress" stort, understruket med en blå bläckpenna.
Tror du itne att jag fick tillbaka det idag ändå? Men snälla rara postmänniskor, kolla gärna en gång till om hon har en annan adress innan ni skickar det till mej igen!

Frågan lyder nu: Vad gör jag med det denna gången? Det är längesedan jag först fick det nu, så jag börjar bli lite stressad. Är på ett sätt inte mitt problem, men jag kan ju inte direkt lägga mitt eget ansvar åt sidan. Sånt ligger inte alls i min personlighet.

Vad gör jag?


Kommentarer
Postat av: Emma

Har bott i min lägenhet i snart tre år. Tjejen som bodde här innan får fortfarande ett julkort hit. Undra hur bra vänner de egentligen är.

Jag slänger kortet varje gång..

2011-02-15 @ 13:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0