SJs tågvärd bad att bli utskälld, han var på så bra humör.

Hade den absolut softaste tågvärden när jag åkte ett SJ-tåg igår. Han var den mest energiska och roligaste tågvärden jag träffat, vilket var bra då han efter varje station fick informera alla nya resenärer om att de hade ett tågset mindre med sig så alla skulle inte få plats utan fick gärna ta buss från Hbg direkt till Gbg.
Ett axplock av vad den muntre mannen sa i högtalarna:

"Hejsan, hejsan, alla små flickor och pågar."

"SJ är lite kända för sina förseningar. Så är det någon som vill skälla lite?"

"Jag kommer ut nu så kan ni skälla eller göra som ni vill på lilla Lasse."

"Hinner jag inte genom tåget så puss och kram på er!"

"Och känner ni för att skälla lite så får ni gärna ta i, jag är på gott humör!"


Gissa vad detta innebar? Att alla som i vanliga fall hade skällt och varit arga nu började skratta lite istället. Det är så man tar hand om missnöjda passagerare. Det är allt som behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0