Redigerat 90 bilder av mej föreställande en schizofren/deppig 15-åring, här är några:

Jag har, som jag redan avslöjat, en uppgift där jag ska göra ett bokomslag. Den härliga twisten är att bokens story ska återspegla storyn i Dr Jekyll & Mr Hyde, dubbel personliget. Jag valde då den ganska enkla vägen och gjorde/gör en bok om en ung (ca 15 år) tjej som inte vet vem hon är eller vem hon ska vara.

Idag har jag redigerat 90 stycken bilder i Photoshop. Jag kan säga att jag älskar macron.

Mitt bokomslag ska prydas med ett helt gäng utspridda fotoremsor, sådana som man får om hoppar in i en fotoautomat. I brist på 15-åriga tjejer (eller några tjejer alls) när jag i vild panik var tvungen att börja med omslaget i helgen, fick jag själv vara modell. Ganska kul att posa, men inte kul att jobba med bilder på sig själv. Här under har jag valt ut några olika med olika outfits, och det bästa; Olika humör.


15 år och tuffast i världen.


"Oj, jag kan spela sexig! Eller hur?"


Lite mogen och tillfreds med livet.


"Kan du typ låta mej va! Jag e ju tonåring ,va. Vi gillar lixom inte folk. Fattar'u?"


"Jag fattar inte vad du menar! Vadå det är tacky att visa axelbanden?!"
Jag har så dålig humor just nu...


"Om jag har på mej killkläder och en slarvig knut så tror folk att jag inte bryr mej om mitt utseende, fast jag har sminkat mej i två timmar idag."


Synd att det inte syns mer. Jag kämpade tills ögonen tårades. Förlåt, den var låg. Men mycket nypandes för det lagom gråt-röda ansiktet och vatten i ögonen till långa tårar.


Lite glad måste man allt vara ibland.


"Världen suger och jag hatar alla! ALLA! Du där, jag vet inte vem du är, men jag HATAR dej!"


Emo-bilden med tårar och lite ögonskugga på läpparna för den där rätta färgen.

Jag har nästan pinsamt lätt att se ut som femton. Bara att fixa lite med håret, dra på lite fjortis-smink (bl.a. en hög extra kajal och ögonskugga på läpparna fick det bli) och låna Jimmies kläder. Toppen ju.

Håret fick bli lite svartare i Photoshop, där har jag med slängt på lite mer smink och en och annan mörk ring under ögonen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0