Då var man 22 nu då. Detta har hänt senaste året

Idag är dagen då jag fyller 22 år. Det har än så länge firats med helgens släktkalas och dagens två uppvaktningar i morse. Snars ramlar mina vänner in på en liten födelsedagsfika, även om de ska ner till mej i Malmö och fira senare.



Vad har jag då hunnit med året mellan 21 och 22 år?
En lista vore kanske inte helt fel en dag som denna, så här kommer den:

¤ Jag som hade slutat jobba på SCA fick inse mej besegrad och jobba en månad runt februari. Pengar ÄR bra.

¤ Jag gick min första högskolekurs på plats och lärde därmed känna staden Göteborg och att man kan pendla dit om man verkligen vill.

¤ Jag flyttade för första gången och flyttlasset bar otroligt nog iväg till Karlstad, lagom galet långt bort. Där delade jag för första gången en lägenhet med någon, nämligen min vän Jenny, vilket gick jättebra. Var hur underbart som helst i Karlstad, där gick jag en 15 hp-kurs, lärde känna Jessica och började rida lite igen. Där gjorde jag misstaget att åka till Halmstad 9 helger av tio vilket tillslut resulterade i sammanlagt hela dygn på tåg, min ekonomiska kris och årets händelse som mer eller mindre knäckte mej.

¤ Ovanstående händelse resulterade också i att jag mitt under min ekonomiska och personliga kris stod utan sommarjobb. Jag gick då min första sommarkurs i Halmstad.

¤ Den sommaren flyttade jag från Karlstad till Halmstad och min käre Jimmie. Underbart att bo där och att vara ledig större delen av sommaren, tyvärr hade jag noll på kontot så det som kunde bli den bästa sommaren i mitt liv blev.... Inte riktigt det.

¤ Jag kom in på programmet "Produktionsledare: Media" i Malmö och denna gången gick flyttlasset dit, men nu med möbler och allt till mitt första permanenta och egna hem. Programmet är perfekt, jag har fått nya vänner och allt är underbart.

¤ Jag har varit på semester i Amsterdam med före detta kollegor. En resa vi vann men som höll på att gå förlorad på grund av askmoln. Men skam den som ger sig.

¤ Jag och Jimmie letar hus i Halmstad. Var nära att det blev ett köp en gång. Får se vilka hus som väntar på oss detta året.

Japp, du såg rätt. Jag har flyttat tre gånger och pluggat i fyra olika städer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0