Efter 5 timmars klippande & klistrande: Moodboard klar

Jag började klockan tre, jag blev klar efter klockan åtta, nu har jag ont i ryggen. Jag har suttit på golvet och klippt i tidningar och planerat, klippt mindre och mindre, gett upp och satt ihop två A3 och klistrat.

Jag delade in det i tre delar, början (3, den jobbiga fasen), mitten (2, ifrågasättande, påbörjad förändring), slutet (1, "ny människa").

En moodboard ska vara ett kollage av inspiration och känsla till ett projekt. Vi ska göra ett bokomslag med inspiration "Dr Jekyll & Mr Hyde", jag hade tänkt vara början-av-terminen-ambitiös och läsa boken för att hitta något mer spännande än personlighetsklyvning och ont mot gott, men det hann jag inte, jag fick ta den enkla vägen - ofrivilligt för en gångs skull.
Efter att jag inte kunde välja mellan vuxen- eller barnbok så fick jag mitt i allt klippande insikten att jag kan göra en ungdomsbok. Fick bli en klassiker om en ung tjej i dåligt sällskap, jobbiga föräldrar, dåligt självförtroende och alla problem som kommer av det. Enkelt. Enkel målgrupp. Tidningarna i princip tvingade mej att välja denna klassiker-story med alla sina väl valda ångest-rubriker om kriser, krig, upplopp och allt.


Hög tre, innan rensningen. Fanns hur mycket som helst.


Hög två, väldigt intetsägande.


Hög ett, svårt att hitta positiva grejer i dagstidningar.


Klart tre.


Klart 2.


Klart ett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0