Ibland saknar jag "då"

Ibland saknar jag hur allt var förr. När vi gick i gymnasiet och visste att vi skulle gå där ett tag till, jag bodde i Falkenberg och skulle bo där ett tag till. Vi såg fram emot studenten och att sluta skolan, men mest såg vi bara fram emot att få festa och slippa plugga, även om det bara blev så en underbar vecka på slutet. Jag saknar att ha folk omkring mej som jag känner, att ha en stad omkring mej som jag har full koll på.

Just nu befinner jag mej i ett mellanläge; Jag har gått ifrån gymnasietiden och "jag ska jobba i ett år, sen får vi se"-tiden. Jag hittade mitt program som jag tycker är helt perfekt, jag trivs i Malmö och med min nya klass, mina nya vänner. Men jag känner att jag måste mer framåt, fortare. Jag vill ha fina minnen av denna tiden, men jag vill inte lägga 2,5 år till på att skapa dem. Jag vill ha paketet hus + Halmstad + Jimmie + jobb nu. Inte om 2-2,5 år.


Mina snygga vänner på balen får visa vad den fina "då"-tiden var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0