Jag har blivit erbjuden ett modellkontrakt

Den 11 december gick jag och Jimmie på Eurostop i Halmstad. Några tjejer kom fram och sa att det var modellcasting där uppe och att vi borde gå dit. Först gick vi bara runt lite, men när vi skulle gå hem så övertalade Jimmie mej om att vi skulle gå upp. Sagt och gjort: Jag fick mätas, sminkas, fotas, utvärderas. Allt på en kvart. På kvällen fick jag ett mail om att de ville erbjuda mej ett kontrakt på 1 år.

Jag svarade aldrig på det mailet, så idag fick jag ett till där de undrade om jag ville. Jag sa "nej, det är för dyrt". Man fick gratis kurser men var tvungen att uppdatera sin fotoportfölj var tredje månad och då får man själv stå för omkostnader som fotograf, sminkning med mera och det kostar 1100 per gång. Jimmie sa att han hjälper mej att betala men nej, de hade mängder med modeller på hemsidan så chansen att få bra betalda jobb som täcker de kostnaderna ser jag som näst intill obefintlig. Även om jag skulle bli erbjuden jobb så bor jag i fel stad större delen av tiden. Men det var kul att bli erbjuden kontrakt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0