Nu var det slut på glidandet, gubben var här och anmälde mig

I jul fick jag höra rykten om att jag inte ska behöva betala tv-licens eftersom vi har gemensamma TV-apparater i huset. Idag och igår har jag dock fått höra att radiotjänst snokar runt på Rönnen flera gånger i veckan. Dum som jag är kunde jag inte motstå att öppna dörren fast jag innerst inne visste att det var den förbannade gubben som kom. Man vill ju inte missa något annat spännande, vad det nu skulle vara...


Nu kan jag inte heller ljuga så när han frågade om jag har TV var det bara att svara "ja". Nästan 200 kronor i månaden blir det för mej nu, jag som hade planer på att gå ur Hyresgästföreningen för att det kostar 80 kronor i månaden. Tur att jag kom på att fråga hur jag gör på sommaren då jag inte bor här. Det var visst bara att ringa, så visst bor jag inte här minst från maj-oktober?


Inte för att vara en sån som gillar särbehandling, men kan inte studenter slippa?
Jag har tittat på SVT sammanlagt säkert 15 minuter under det senaste året, så låt mej vara.
Jag hoppas ändå att jag hann varna andra i huset när jag efter att jag stängt dörren kastade mej på datorn och la ut ett inlägg i en Rönnen-grupp jag blev medlem i idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0