Som att vänta på tomten...Fast han kommer aldrig.

Nu har jag väntat sedan kl 8 imorse på fastighetsskötaren som skulle komma hit och fixa ett gäng saker. Ringde igår och fick höra "Vi kommer mellan åtta och elva". Jobbigt tänkte jag då, men visst, vad gör man inte för en fin lägenhet (tyvärr gäller det inga fina detaljer men känns mer värt det om jag inbillar mej det)?

Efter en dålig natts sömn vaknade jag innan Jimmies klocka ringde halv sju, sen kunde jag inte somna. Han skulle ringa och väcka mej kl 8, då hade jag precis somnat. Detta är första gången som jag faktiskt gick upp när någon skulle komma och fixa något, oftast kommer de kvart över sju och då kastar jag mej upp ut sängen, skriker "Jag kommer!" samtidigt som jag sliter på mej lite kläder som jag förutseende placerat bredvid sängen. Då de har nycklar så är det inte kul att vara för sen för då går de in.

Efter att ha vankat av och an i snart 8 timmar har jag nu insett att de inte kommer idag. Har inte fått gjort något vettigt för jag har inte velat påbörja något stort, och har inte kunnat duscha för då skulle de/han självklart komma just då. En hel dag till spillo, inte bra alls.

Frågan är nu: Kommer de komma på fredag? Ska jag förvänta mej samma vankande då? Ska jag gå upp så obarmhärtigt tidigt som 8? Imogon jobbar de inte så blir bara till att chansa.... Har EXTREMT dåliga erfarenheter av alla dessa kassa fastighetsskötare och andra handy-mans som ska komma hem och hjälpa oss/mej. Märks det att jag är arg nu?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0