Vänta på iPhone 5 eller köpa 4:an nu?

Jag har ett dilemma. Jag är i stort behov av en ny telefon. Har haft en kompis gamla telefon i över ett halvår nu för att min gick sönder, så jag borde allt köpa en ny nu. Jag har sparat till en iPhone 4 i över ett år, men inte kommit nära förrän nu. Fast ska jag verkligen köpa en fyra nu? Om allt är som det varit senaste åren (trots Jobs ledighet) så kommer en iPhone 5 i mitten på juni i år. Men då kommer den inte till Sverige förrän några månader senare, sen några månaders kö på det. Men man vill ju ha det bästa och nyaste när man väl satsar hårt! Speciellt när jag tvekar på att köpa 4:an för jag kommer tappa den och då spräcks glaset, hoppas på bättre glas/plast på 5:an.

Så är det värt att vänta? Tar lång tid, min kanske inte håller så länge (kan gå sönder imorgon). Men köper jag en 4:a o tappar den direkt så ångrar jag mej. Att det alltid ska handla om pengar, eller rättare sagt bristen på pengar.


iPhone 4.
Ett år senare och den vita har fortfarande inte kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0