En främmande katt smet in hos oss inatt!

Jag låg och läste i soffan i det svaga ljuset av en liten lampa medan Jimmie låg i sängen 1,5 meter längre in i lägenheten och sov. Varmt som här var så var både dörren till altanen och dörren från altanen och ut öppen. Plötsligt ser jag i ögonvrån hur något stort rör sig på golvet vid sängen. I två sekunder går jag från att tro att jag såg fel till total panik när jag inser att det var något där! Något stort. I mörkret lyckas jag snart urskilja en stor och långhårigt fluffig katt som stirrar på mej.
Klurigt att katten skulle jagas ut när den var längre in i lägenheten än mej, och helst utan att Jimmie vaknade. Ville ju inte att den skulle få panik och hoppa upp på saker eller något. Men när jag rörde mej åt den slank den förbi mej åt rätt håll och några knäpp med fingrarna senare var den ute och jag stängde dörrarna snabbare än snabbast.
Jag som precis hade släppt min ängslan över att främmande djur eller människor skulle ta sig in för att vi har dörrarna öppna. Ett tag var jag alltid rädd att någon människa skulle springa in och drömde till och med otrevliga drömmar om det. Ett tag efter det var jag rädd att djur som den lilla igelkotten eller stora kryp skulle ta sig in. Trevligt att det faktiskt händer när jag äntligen hade släppt det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0