Harry Potter


Igår såg vi "the end" som vissa visst kallar den sista Harry Potterfilmen, Harry Potter and the Deathly Hallows part 2. Jag har läst (lyssnat på) boken redan, så jag blev inte vidare överraskad. Men den var bra. Dock saknar jag ondskan riktigt mycket, det skulle vara den mörkaste och värsta delen men känslan fanns inte där alls. Jag håller till fullo med en recensent som skrivit att Voldemort var mycket mer skrämmande när han inte hade antagit mänsklig form utan bara var en röst eller en del av en annan person. Nu är inte ens rösten så hemsk och han är mest bara skrattretande ful.

Redan när jag "läste" boken skämdes jag nästan över att J.K Rowling kände sig tvungen att göra en överdriven smaklös epilog, så när den kom med i filmen var jag förberedd. Men jag hade ändå hoppats att de kunde skippat den. Visst, folk behöver förstå att det är slut på riktigt, men varför överdriva så groteskt? Men annars var den helt okej. Ganska bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0