USA-plugg

Igår efter att jag och min Jimmie köpt en affischlist till kartan som antagligen är för kort (men var den längsta som fanns) så gick vi till stadsbibliotekt. Där längst ut i hörnet med utsikt över Nissan som fylldes på av ösregnet, i en mysig limegrön soffa satt vi och läste varsin guidebok om USA i en timme. Jag om praktisk info om tåg, bussar, hostel, Las Vegas och massa annat, och Jimmie om Florida och Miami. It was great.

I flera månader har planerna stått still och jag, deppig som jag varit, tänkte att det inte blir någon resa. Vi är för ovana att planera något så stort och båda är relativt ovilliga att ta på sig allt ansvar. (Vem säger på allvar att man kan dela allt ansvar rakt av? Aldrig hört uttrycket "ramla mellan stolarna"?!).

Men nu är vi båda peppade igen, så kanske kommer den än så länge största händelsen i mitt liv och drömmen hända i juli nästa år?... Annars kommer vi skämmas så mycket att vi får beställa hem vykort från Las Vegas och Miami och fejka poststämpeln medans vi gömmer oss i en avlägsen stad i Sveriges djupaste skogar... Alla vet ju om att vi ska åka nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0