Anteckningar, anteckningar och fler anteckningar...

Jag kan inte låta bli. Jag bara har den typen av personlighet. Eller får väl lov att säga de typerna av personligheter. Jag lyckas blanda glömskhet, kontrollbehov, ansvarsskräck, tankspriddhet, multitaskingsmani och intresse för allt i en salig röra. Detta artar sig (bortsett från de öppenbara personlighetsklyverierna) i att jag har ett ständigt behov av att skriva upp små anteckningar. Jag gör det på min mobil, och jag gör det ofta.
Men bortsett från alla dessa olika personlighetsinslag (som i sig ofta är motsatser, hur det nu kan fungera) så lider jag av ännu en mani; Att allt omkring mej måste vara organiserat och helst försvinna så snart som möjligt. På listor måste jag snabbt kunna bocka av allt, alla papper och urklipp jag sparas måste bort från mitt blickfång.
Det gör att jag får lite ångest över alla mina anteckningar, vilka jag skriver för att följa alla andra delar av mej själv.

Problemet med att jag skriver för många anteckningar som jag sedan inte kan ta bort utan bara stirrar på och räknar har funnits lika länge som jag ägt en mobiltelefon. Samma gäller problemet där det (som tur är inte alltför ofta) dyker upp en varning som lyder: "Kan inte lägga till fler anteckningar". I vild panik skriver jag min anteckning som ett sms som sparas i utkast. Ångrar mej snart. Lovade mej själv att gå ner till 30 anteckningar, maxgränsen är 50. Om jag ska byta mobil måste jag ta bort/skriva över/avverka alla.

Detta är jag och mitt inrutade liv, detta var en inblick i mina inre dragkamper om de oviktigaste tingen i världen.
Önskar ofta att jag kunde lägga min energi på annat, men hur?

Så nu ska jag försöka börja skriva allt här som jag skrivit upp att jag ska skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0