Tentaveckan är igång - veckan då allt annat görs

Idag är första dagen på tentaveckan. Jag har förberett mej för detta i två veckor nu. Handlat, tvättat, städat, fyllt på saker som behöver fyllas på och slängt saker som behöver slängas.

För visst finns det väl aldrig så mycket nödvändiga saker att göra som under en tentavecka?

Folk brukar säga att det går till ungefär såhär:
"Ska bara koka mej en kopp kaffe innan jag börjar...
Får ju diska koppen nu...
Oj, här var ju mer disk, får väl ta den med....
Här behöver ju faktiskt städas med, nu när jag ändå är igång...
Dags för lunch. Kanske ska slå på stort och laga något avancerat?....
Saknar lite vitlök, men jag behöver väl ändå få lite frisk luft om jag ska orka plugga...
Tillbaka med en hel veckohandling som ska packas in...
Lagar lunch....
Diskar igen..."

Osv osv osv.

Ser inte riktigt ut så för mej (dricker inte kaffe och skulle aldrig få för mej att gå upp tidigt eller att handla innan lunch), men nära. Så jag planerade. Så får se vad jag kommer hitta för spännande undanflykter denna veckan.



Bör kanske tillägga att jag redan har läst de tvåhundra sidorna en gång och nu nästan är färdig med läsning nummer två där jag också sammanfattat allt. Plus att jag gör en dansbands(!)-poster som ska redovisas på onsdag. Så jag är ju inte den som är lat nuförtiden (tillfälligt, jag lovar).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0