Ännu en dålig natt...

I natt var ännu en dålig natt. Är ganska trött på situationen även om jag faktiskt inte är galet trött i övrigt. Är lite för påfrestande att ligga klarvaken i tre timmar i stäck och bara tänka på allt och ingenting. Inte ens mitt kamomillte som jag gick upp och drack vid halv tre hjälpte. Nä, somna efter fyra och upp innan nio, det är så min kropp vill ha det.

Jag förstår inte varför jag inte sover! Visst jag har aldrig haft lätt för att sova, men i januari i år började jag ligga vaken hela nätter. Klarvaken fram till fyra-fem på morgonen någon gång varannan vecka och vaken till ca halv tre någon natt i veckan. Oftast när jag ska upp tidigt (och tycker att det är jobbigt eller har något att oroa mej över), vilket gör att jag bara får några timmars sömn.
Värsta gången var när jag fortfarande var klarvaken när Tina gick upp och till jobbet halv sju och jag fortfarande inte hade somnat. Då skulle jag upp en timme senare. Tur att det är så sällan för annars hade jag fått panik. Men nu väntar jag bara ut det. Måste väl sluta någon gång? Eller?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0