Fast & Furious 5 var fantastisk!

Nu har jag äntligen sett Fast & Furious 5, eller Fast Five som den egentligen heter, på bio. Jag har längtat länge och hade kanske lite för höga förväntningar. Men det var ingen fara, hur skulle det gamla gänget med Dom (Diesel), Brian (Walker) och Mia (Brewster) kunna göra mej besviken? Fatta min glädje när jag insåg att många härliga karaktärer från de fyra andra filmerna samlades i denna filmen. Jag fick se mina favoritkaraktärer tillsammans med Han från Tokyo Drift, Roman från 2 Fast 2 Furious och flera andra.
Filmen höll ett härligt högt tempo, innehöll ett antal häftiga överraskningar, några softa sidestories, och trevligt att The Rock var med.
Men tyvärr var filmningen för närgången vilket gjorde att det blev lite osammanhängande i vissa fightscener och vi var nog inte heller de enda som saknade fler av de underbara streetrace som de andra filmerna har så gott av, på ett ställe gjordes det upp om ett race och både jag och Jimmie satt på helspänn, men plötsligt var det nästa scen, inte schysst.
Får nog ta och se den igen inom en månad, man missar så många små detaljer när man ser så mycket nytt. Och då ska jag se de fyra första innan med. Det kommer bli härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0