Fixa Jimmie 25-årskalas, flytta hem - och allt annat...

Dessa dagarna har inte varit nådiga, och än är det inte över...
Jag kom hit sent i onsdags kväll. Hade då inbillat mej att jag "bara" skulle göra allt redo för Jimmies 25-årskalas för familjen imorgon (lördag), han får som en del av sin present att jag ordnar nästan allt när han jobbar. Och jag skulle flytta hem för sommaren. Men ack så fel jag hade, listan var så mycket längre än så, och den blev bara längre.

Nog är det väl konstigt att allt som man borde göra vid något annat tillfälle
alltid blir viktigt att göra när man redan har så mycket annat att göra?

Tvunget-listan
var att göra allt i ordning för klaset, att få undan alla mina kassar med kläder in i redan fulla garderober, och att få i ordning balkongen. Men plötsligt kände jag mej tvungen att göra sånt som kunde väntat, som att sätta ihop den nya grillen och nu - halv elva på kvällen innan kalaset - ska vi måla soffbordet.

Men inspirationen till att fixa vår lilla lägenhet kom nu när vi insåg att vi ska stanna här i minst ett år till. Det är också kul att göra om lite innan folk som itne är här så ofta kommer. Lite förändring ska bli underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0