"Jag drömde att du körde buss"

När Jimmies larm ringde tidigt i morse vände han sig mot mej och sa "Jag drömde att du körde buss".
Det vore väl trevligt, bortsett från att jag är en fara i trefiken när jag ska manövrera stora fordon (och med stora menar jag i princip större än min Micra eller gamla Pegga).
Men lustigt nog så hade jag en dröm (den andra stortens dröm alltså) om att bli busschaufför när jag var yngre. Inte för att jag älskade bussar, utan för att jag tänkte att jag kunde vara gladare än alla andra busschaufförer, de var alltid så sura mot oss barn.
Så när alla ungar drömde om att bli poliser, prinsessor eller brandmän, då ville jag bli busschaufför.
Tur att jag tillslut ändrade mej och ville bli en vidrigt dåligt betald ridlärare istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0