Yeay, bostadsbidrag!

Plötsligt hade jag fått in 700 kr på mitt konto. Jag ansökte om bostadsbidrag för ett tag sedan och fick sedan komplettera (med ett brev som jag som bekant glömde sätta frimärke på, men hör och häpna: Det kom fram ändå!), men nu hade de (utan att meddela mej) bestämt att jag ska få 700 härliga kronor i månaden som de direkt satte in på mitt konto. Det är en tolftedel av vad jag nu får (läs: lånar och snyltar) av CSN, så det kommer göra stor skillnad för lilla mej och mitt lilla USA-konto.
För att säga som man gjorde förr; Det är 1400 tuggummin. Synd att inte 50-öringar finns längre, våra barn kommer aldrig räkna så. Och även om de hade funnits hade ett tuggummi kostat mer än så. Tragiskt, men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0