"Här får du ligga mest i Malmö"

Detta var löpseden för gratistidningen City Malmö för ett tag sedan. Jag misstänker att det var ett trick för att få fler läsare. De kan väl omöjligt ha samlat in infromation som avgör var i Malmö du får ligga mest? Det var föga förvånande att nästan alla deras tidningar var slut när jag åkte förbi med bussen en tidig förmiddag. På alla ställena var deras "lådor" rensade medans Metro för en gångs skull såg i princip orörda ut.
Jag såg framför mig hur alla typer av människor så gärna ville ta del av informationen, den "hemliga" informationen. Hur den självsäkra tonåringen drar upp en tidning som de läser högt ur i bussen för en vän när de planerar helgens bravader, hur affärsmannen försiktigt tar en tidning som viks både två och tre gånger så att den kan misstas för en Metro innan den trycks in under armen, hur 50+ kvinnan hastigt sliter åt sig ett exemplar som lika hastigt trycks ner i handväskan för att sedan lusläsas på toan på jobbet.

Jag undrar om vissa ställen fick fler besökare än vanligt den helgen? Kanske var det uteställen som hade mutat City för att överleva? Vem vet. Något vi alla vet är i alla fall att en sådan löpsedel lockar läsare. Kanske var det City själva som behövde överleva?

Reportaget finns tyvärr inte att läsa på hemsidan för den som ville det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0