"Hemma" med VG och huvudet i sanden

Nu är jag "hemma" i Halmstad för en långhelg med lägenhetsvisningar, kanske en bomässa och förhoppningsvis lite häng med vänner.

Min grupp fick VG på rapporten och jag fick även mycket bra personlig kritik på den muntliga redovisningen, så detta borde bli en helg för firande. Men nog är väl inte verkligehten alltid så härlig som den borde? Jag måste börja med min B-uppsats, komma igång med två grupparbeten samt plugga till en tenta. Jag brukar alltid angripa liknande problem genom att börja med det som är mest akut eller lättast att få överstökat. Men eftersom det lättaste är grupparbeten och jag då behöver min grupp, så går det inte. Allt ska vara klart ungefär samtidigt så det går inte heller att avgöra på det sättet. Men har bara ena tentaboken här och den läste jag igår, och kan inte börja på B-uppsatsen än för är för stort och har inte fått frågeställningen godkänd.

Så vad gör jag då?
Det självklara; Jag stoppar huvudet i sanden och försöker hålla bort skol-ångesten
så mycket jag kan tills helgen är över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0