iPhone 4S släpptes idag! Jimmie köpte iPhone 4S, jag köper hans 4

Idag hände det. Idag släpptes iPhone 4S i Sverige. Jag trodde att det skulle bli som alla andra gånger, att köerna skulle slingra sig långa och att väntetidens skulle bli flera månader. Men otroligt nog så kunde vi gå in på Phone House halv sex på kvällen och köpa en 4S. Det vill säga att Jimmie köpte en 4S (och jag köper en 4 av honom!).

Men många var kanske för besvikna på denna modellen för att köa hela natten, eller ens köpa den samma dag som den släpptes. Det var ju trots allt världens antiklimax när den lanserades snart en månad sedan. Det är bara mjukvaran och kameran som har uppdaterats. Så vi kommer fortfarande att få se spräckta diskplayer överallt, tyvärr.
Nytt är:
Bättre batteritid
Bättre samtalskvalitet
8 mpx kamera
Videoinspelning 1080p
AirPlay (Trådlös överföring av bild til TV)
Siri (prata normalt med telefonen och hon ger normala svar)

De satsar hårt på att lansera den som en ultimat spelmobil.

Alla sidor som hade livefeed från eventet kraschade, jag var inne på tre olika för de turades om att krascha på grund av för mycket trafik till sidan. Till slut fick MacWorld igång sitt och det kom lite då och då uppdateringar på hur många tusen vi var som följde just deras feed (av alla som finna). "27...30...36...41...47 tusen..." Två fyllda globen. Galet mycket folk, inte konstigt att hela internet höll på att lägga av när eventet började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0