Blev väckt av ringklockan och besatta knackningar 02.30

Kockan var ställd på 06.30, jag var redo att sova 00.30, somnade kanske 01.30. Fem timmars sömn. Inte optimalt då det skulle bi en krävande dag, men skulle kunna hålla mej vaken.

Kommer det då inte några dumma brudar och stör något så otroligt mycket mitt i natten?! Jodå. Klart. Vad annars?!

Vid 02.30 (allt händer halv, varför?) vaknar jag av att någon plingar på min dörr och sedan knackar non-stop.

Pling, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack,
pling, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack.


Hade det varit lite mer panikartat så hade jag trott att vi skulle utrymma huset och kastat mej ut genom dörren (utan kläder). Men jag insåg att någon bara var dum i hela huvudet denna måndagsnatt/tisdagsmorgon (,efter att jag insett att det inte bara var en dålig dröm såklart).

Efter att det tystnat efter första omgången (se ovan) så gick jag upp för att se vad som hände. Hörde att de också körde samma repertoar på ena grannens dörr. Tur att jag gjort så att jag kan kolla ut genom mtt titthål utan att det syns... Då såg jag två fnittriga tjejer som hängde utanför grannens dörr. Han öppnande till slut, de sa varandra några meningar, sedan stängde han. Då gick de på min dörr igen med samma visa:
Pling, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack,
pling, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack, knack.


Sen tog de andra grannens dörr tills han öppnade. Återigen fick de pratat några meningar, han stängde, och just som jag dragit på mej lite kläder och tänkte öppna så var de borta. Om de gick vidare till nästa lägenhet eller vart de tog vägen är den stora frågan. Eller nej, egentligen är den stora frågan hur de lyckades ta sig hit upp? Det krävs en tagg som ska användas inte mindre än fyra gånger för att komma in i min korridor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0