Poliser stormade "mitt" parkeringshus i förrgår

Jag har ett parkeringshus utanför mitt hus till vilket jag ser infarten. Igår när jag stod och pratade i telefon och tittade ut så såg jag plötsligt hur en mörk Volvokombi (kliché javisst) snabbt körde in i parkeringshuset. Efter kommer en pikébuss som bromsar hastigt in utanför och blockerar infarten. Ut hoppar tre-fyra poliser som springer in i p-huset fullt fokuserade framåt och ser sådär nersjunkna och uppmärksamma ut (som de alltid gör när de stormar ett hus på film). Den första drog till och med sitt vapen och sprang med det i händerna. Jag står likt en äkta Svensson och stirrar för att se om något spännande händer. Efter några minuter kom poliserna gåendes ut tillsammans med en man. Tyvärr hade han inga handbojor på sig, gick bara med dem för att gå åt andra hållet när poliserna hoppade in i sin pikébuss och långsamt köra iväg.

Så mycket spänning, som en Beckfilm live, men så mycket besvikelse när inget hände... Missförstå mej inte, tur att inget illa hände, men kunde de inte passa på att ta fast nån skum snubbe som skulle visa sig styra maffian eller något? Kom igen killar, bättre lycka nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0