Allt på en gång, men visst, jag klarar det. Allt! Mer?! Visst! Kör på! I'm wonderwoman...?

Imorgon är det "äntligen" dags för den ej så efterlängtade omtentan. Den är mellan två och sju, inte riktigt de optimala tiderna känner jag, men bara att le och skriva som en tok.
Har egentligen en inlämning kl 18 imorgon men i sista stund insåg jag att jag inte kan leka wonderwoman så här i tröttande vintertider utan får vänta med den tills jag kommit på fötter igen efter förra terminen.
Jag har ju trots allt ett härligt (du tror det?!) case att göra till måndag kväll som bör prioriteras.

Så nu har vi nog ringat in anledningen till att jag är så omotiverad att plugga och varför jag nu avskyr att sitta vid min älskade dator. Allt blir jobbigt när man har för mycket att göra, även allt som brukat vara så trevligt eller till och med roligt. Värt att plugga som ett idiot denna terminen? Tveksamt alltså, mycket tveksamt just nu. Men jag hänger väl kvar tills någon slänger ut mej eller jag inte längre kan trycka ner mina överambitiösa försöka att klara allt med godis och ännu mera godis...
Men om saker lugnar sig (vilket de inte kommer göra, but ignorance is bliss) kommer jag få skrivet allt jag vill, gjort allt jag borde och se lyckan återkomma till mitt liv. Kommer det hända? Spänningen är oliiiiidlig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0