Vad är tillräckligt viktigt/oviktigt?

Jag undrar hur det går till när Facebook väljer ut de "viktiga" uppdateringarna. Om jag har tröttnat på att någon jag inte hänger med så ofta skriver mängder ("spaltmeter") med uppdateringar i form av
"Jag ska tvätta", "Nu tvättar jag", "Nu har jag tvättat", "Snart dax att tvätta igen",
alternativt
"Åhhhhhhhhh jag vill bara säga att jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR alla mina underbara friends!!!!!! LOOOOOVE YOU XOXOXOXOXOX",
så kan jag välja om jag vill avsluta prenumerationen, se alla uppdateringar, de flesta uppdateringar eller "bara viktiga uppdateringar". Men vem är den lilla tomten som sorterar mellan "Jag är frisk/sjuk/gravid/med bostad/antagen" och ovanstående exempel eller slumpar de vilt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0