Fel hål

Någon försökte nyss komma in i min lägenhet. En nyckel i låset och ett tryck på handtaget. Sen insåg personen antagligen att han var på fel våning (eller något) för när jag gick fram för att kika ut såg jag en kille försvinna iväg mot hissarna. Inte så läskigt ändå.
Värre var det I helgen. Någon hade fest i vårt gemensamma rum som ligger en lägenhet bort. Efter att vi lagt oss (vid två) och jag somnat vaknade jag i panik när jag hörde en nyckel i låset och envisa ryck i handtaget samtidigt som massa folk stod precis utanför dörren och pratade och skrattade. Visst vet jag att ingen kan komma in och jag har alltid kedjan på, men att övertyga sig om detta när man ligger oklädd i en säng är inte lätt. Kan de inte ha nycklar som inte går in i fel lås?! En kvart senare hände samma sak. Mindre panik och J lugnade mej. Men jobbigt ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0