Fredagen den 13

Idag är det återigen fredagen den 13. Men är folk verkligen rädda för denna dagen? Enligt Aftonbladet sker det färre olyckor just under fredagar än under de andra veckodagarna. Men då är frågan; beror det på att folk har blivit så skrämda av all olycka och nu är så försiktiga att det inte längre är en otursdag, eller har det alltid varit en myt? Personligen tänker jag inte mycket på dagen, men jag måste erkänna att när jag väl gör det får jag ett omåttligt behov av att utmana världen. Varför inte satsa lite extra i allt man gör under dagen och se om det går illa eller inte? Enligt min teori kan man då se att om alla i min generation tänker som jag (vilket alltid är ytterst tveksamt) så kan det vara så att fredagen den 13 växlar mellan att vara en extra lugn dag och en otursdag vid generationsskiften. Då är ju cirkeln sluten och myten krossad. Visst är det en spännande tanke?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0