Flytt- och säsongsrensning

Det har varit så underbart väder de senaste dagarna att jag har släpat in sommarkläderna och sommarskorna. Detta är naturligtvis ett perfekt tillfälle att rensa ut det man inte använde förra sommaren (eller den innan det, eller den innan det osv). Du vet, det man alltid tänker att man borde men aldrig orkar. Så står man där mitt i sommaren och inser att alla kläder som fyller garderoben är kvarlämningar från modet i början av 2000-talet (om man har tur). Men nu har jag faktiskt orkat, jag tycker inte att kläder som har åkt med från Falkenberg till Karlstad, till Halmstad och sen till Malmö utan att användas förtjänar att åka tillbaka till Halmstad nu när jag snart flyttar. Så jag har provat för tighta jeans, insett att jag inte behöver prova de vida jeansen, inte ens försökt klämma mej i linnen som måste ha inhandlats när jag var 15 år och mycket mindre. Sedan provades skor, som syns här. Dessa fick stanna en säsong till. Så får man se om de åker nästa gång. Jag har en policy som innebär att alla vardagskläder/skor som inte har använts på två säsonger ska ut. Men man är ju inte den som vill stå med en tom garderob, så det blir inte riktigt så. En bra tanke dock, eller hur?

Så nästa gång jag lyckas pallra mej bort till närmsta klädcontainer så är ännu en kasse borta. För här slängs inte kläder i okej skick, den skänks självfallet bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0