Gasmasksmannen på tåget

Hittade en av alla mina notiser gjorda om allt galet som händer under mina tågresor. Denna var om den gången jag satt i en vagn med endast ett fåtal personer i, då kom en yngre man in och satte sig snett framför mig. Vi hade inte stannat på länge så jag funderade lite över vad han kom ifrån, men släppte det snart. Tio minuter senare reser han sig upp och går förbi mej, med en gasmask över ansiktet. Jag och tjejen rakt över stirrade osäkert på honom och sedan på varandra. Varför hade han plötsligt en gasmask på sig, hade han lämnat något i sätet som skulle sprida sig i luften? Lite panik fick man allt, men det var bara att sitta kvar och se om någon ramlade ihop i en hög eller inte.
Alla klarade sig fint (vad jag vet) så jag vet fortfarande inte riktigt vad som hände den dagen. Han kanske tog ett första steg till att bli goth? Ett extremt första steg men ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0